Bompenger og ambisjonsnivå !!

0
0

Hei !

Er skeptisk til at veibygging i Norge som i alt for stor grad finansieres ved hjelp av bompenger ( min mening )- kan vanskelig bli rettferdig – men slik er det !

Mine innspill:

Bompenger: Uavhengig om det er elbil eller ikke :

«Alle skal med» da må alle betale som bruker veien !

Kort avstand mellom betalingspunkt (med lav takst) – betaler for distanse – er mer rettferdig og jeg «føler»  da at jeg betaler for min kjørestrekning. Eks. Strømsø til Hallermoen – bør ikke koste det samme som Str. – til Jordbrekkskogen! Plassering av bom på Rundtom var totalt skivebom og viser hvor urettferdig det kunne blitt.

Alle må betale for parkering !

For å bedre miljøet i Nybyen og nedre del av Konnerudgata – forbindelse mellom E-134 og Øvre Sund bru må prioriteres !

Og kanskje ambisjonsnivået er urealistisk –                                       bla. busstilbud  : Det ble brukt som eksempel på møtet i Drammen –   Er det behov for buss hvert 5 minutt ? Hvor mye subsidieres hver bussbillett i dag – f. eks. til Konnerud ?

Hvis ønsket mål om redusert biltrafikk oppnås – går regnestykket da opp ??

Kanskje ønskelisten over alle gode løsninger i BBP 2 er en         «Rolls R» versjon – kanskje behovet kan være en «folkevogn» ??

 

 

 

 

 

 

 

 

Legg igjen en kommentar